De eerste 3 dagen.. - Reisverslag uit Rheda, Duitsland van Ben en Ineke Klaasman - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen.. - Reisverslag uit Rheda, Duitsland van Ben en Ineke Klaasman - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen..

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Ineke

15 Augustus 2016 | Duitsland, Rheda

Zo, de tweede poging… Gisteren in Munster een poging gedaan om een verslagje te maken van de eerste 2 dagen. Ging om één of andere reden mis. Waarschijnlijk iets stoms gedaan, zoals de tekst niet opslaan of zoiets. Anyway, gisteravond natuurlijk geen zin om weer opnieuw te beginnen. Dus nu een tweede poging vanuit Rheda-Wiedenbrueck. Dit blog is het eerste blog wat we ooit hebben bijgehouden en is eigenlijk een “pilot” voor onze tocht van volgend jaar. Ook op dat vlak is een goede voorbereiding het halve werk nietwaar? Terwijl ik zojuist onder de pomp stond bij te komen stond ik me, óók naar aanleiding van de mislukking van gisteravond, af te vragen wat je eigenlijk moet delen van ons fietstripje naar Warschau via zo’n blog? Zit men daadwerkelijk te wachten op een verslag van onze vakantie waarvan elke dag er eigenlijk hetzelfde uitziet? Zoals any other day at the office? Opstaan, ontbijten, uitchecken of tent inpakken, fietsen, koffiedrinken, lunchen, een paar foto’s maken, bespreken waar we terecht gaan komen, inchecken of tent opzetten, eten een rondje lopen en slapen. De volgende dag: als de vorige dag. Dat gaan we dus niet doen….
Dus: we zijn in Rheda aangekomen. Drie fantastische fietsdagen achter de rug. Een graad of 20-22C, bewolkt / zonnetje: perfect!! Wat km’s betreft mooi op schema de 1e twee dagen iets meer dan 90 km, vandaag 80km. Morgenavond weer kamperen. We merken wel dat de campingdichtheid niet in elke regio even groot is. Duitsland is echt een fantastisch mooi land. Opmerkelijk ook hoe schoon de Duitsers hun land ook houden. In ieder geval door de gebieden waar we doorheen fietsen, maar ook een grote stad als Munster is brandschoon. Apart, want in eerste instantie ben je geneigd te denken dat Duitsers en Nederlanders niet zo heel veel verschillen… We hebben nog wel wat te doen op dat vlak. De Duitse boeren hebben overigens een aardige manier om hun omgeving te laten weten dat ze gaan trouwen… Freubelen met hooi zeg maar…
Genoeg voor nu: zo’n fantastische halve liter Duitse bier wacht ongetwijfeld hier ergens in de buurt!!

• 15 Augustus 2016 - 19:00

Han:

Broertje, en schoonzus,
    En toch klinkt jullie dag aantrekkelijker dan mijn 'dag op kantoor'

• 17 Augustus 2016 - 13:15

Silvester:

Fijn te lezen dat alles in ieder geval onder controle is. Hier ook, vanavond laatste keer werken en dan anderhalve week vakantie! Dan wachten er ook wat pinten op deze jongen ;)

• 22 Augustus 2016 - 18:09

Peter:

Las net in de Deutsche Algemeine dat jullie intocht in Berlijn morgen rond 14:00 wordt verwacht. De bevolking wordt opgeroepen zich met vlaggen en palmtakken langs de route op te stellen. Zodra jullie onder de strijdwagen doorfietsen wordt een feestelijk vuurwerk afgestoken waarvan de kosten geheel voor rekening zullen komen van het Berlijnse gemeentebestuur. Daarna wacht jullie een ceremoniële ontvangst op het gemeentehuis waarna jullie zal worden verzocht het Berlijner Bierfestival te openen.

Jullie zouden Berlijn toch alleen passeren morgen?